Irma Omerzo


U rezidenciji: listopad 2013.
U listopadu 2013. ZPC ukviru artist-in-residence programa ugošćuje umjetnicu Irmu Omerzo.

Irma Omerzo rođena je 1969 u Zagrebu.

Plesno obrazovanje stjeće u Francuskoj 1989-1991. na Centre Nationale de Danse Contemporaine – Angers. U Francuskoj je radila s Andy Degroat-om (dugogodišnjim koreografom Bob Wilsona), u kompaniji DCA koreografa i redatelja Philippe Decoufle-a radila je deset godina kao plesač i asistent koreografa, te plesala u projektima koreografa i redatelja Francois Verret-a u Francuskoj. 2008-2012 educira se za diplomiranog instruktora Feldenkrais metode u pri Accord Mobile kod Myriam Pfeffer u Parizu.

U Hrvatskoj 2001. osniva umjetničku organizaciju MARMOT . Autorica je cjelovečernjih plesnih predstava Mi-Nous, "Meni ti to nije baš...", Euro vizija, Kratki porgram br.1, Foto-plession, Treći kratki program- Trisolistice, Vizita, Ništa, Tehnika, Meteo, te nekoliko plesnih filmova. Potpisuje i kraće plesne instalacije za nekazališne prostore, sociološka istraživanja vezana uz ples, programe plesnih filmova, diskusije vezane uz suvremeni ples, te suradnje s likovnim i kazališnim umjetnicima.

U zemlji i inozemstvu povremeno radi kao plesni pedagog te instruktor Feldenkrais metode.

Kako bismo vam Irmu što bolje predstavili, postavili smo joj par pitanja.

1. Zašto se baviš plesom, kako si započela plesati? 
Bavim se plesom jer me je on za sada najviše zanima.

2. Čime se trenutno baviš kao plesni umjetnik, tj. koje su ti preokupacije?
Trenutno me najviše zanima misterij organske mehanike pokreta.

3. Što trenutno radiš? 
Pripremam sljedeću sezonu i novi plesni film.

4. Uskoro će i tvoja premijera - reci nam nešto o novoj predstavi (gdje je polazište inspiracije, koja je nit vodilja, da li je u prvom planu pokret, tijelo u pokretu, odnos tijela i glazbe, odnos tijela i neke druge displine) ?
Tijelo tj. kosti su u prvom planu moje nove predstave.

5. Reci nam što publika treba znati odnosno da li se trebamo usmjeriti na nešto vrlo specifično unutar predstave? 
Najviše volim publiku koja unaprijed ništa ne zna o plesu niti o mom radu.

6. Opiši u par rečenica kako stvaraš predstavu, što tražiš od svojih plesača i suradnika? 
Od svojih suradnika očekujem iskrenost i povjerenje što i sama nastojim ponuditi.

7. Opiši nam jedan (a)tipičan dan u životu koreografa! 
Tipično živim kao i svi u ovoj zemlji, a atipičan dan u mom životu je onaj kada me okolina ne "dodiruje" ni na koji način.

8. Što želiš da publika ponese sa sobom nakon što odgleda predstavu? Da li je to važno? Zašto?
Priželjkujem razbijanje predrasuda (o predstavama suvremenog plesa). A to je važno zato što predrasude imaju dosta opasnu moć.